20.7.09

Snurrande tankar i natten


Nu sitter jag här när jag egentligen borde sova.
Imorgon vill Joffa att vi ska på någon fest i allingsås. Men jag vill verkligen inte.

Först sa hon att hon inte skulle dricka så jag tänkte att fine, jag kan följa med. Då slipper jag också dricka. Men icke.
Hon ska tydligen få en flaska vin som hon vill att vi delar på. Jag vill inte dricka vin. Jag vill inte ha alla de kalorierna.

Är jag inte tillräckligt fet?
Vill hon att jag ska svälla upp ännu mer?
Nej, alkohol är inget för mig. Kalorier får folk trycka i sig själva.
Skillnaden mellan mig och er är att ni kan dricka alkohol och få i er kalorierna utan att det är någon fara, medan jag sväller upp som en j*vla ballong.
Ni kan äta vad ni vill utan att behöva tänka på minsta kalori. Hur gör ni?
Jag skulle mer än gärna vilja veta hur ni gör. Jag skulle ge vad som helst för att få äta det som jag vill äta, utan att jag sväller upp och blir fet som en gris.

Det är hemskt som jag ser ut nu.
Riktigt äckligt är det. Usch!
Nej, här ska det bli ändring.
Stor förändring.

Nu ska jag snart sova.
Jag vill verkligen inte på fest.
Men jag vill verkligen inte att Joffa ska bli sur heller. Vad ska jag göra? :(

1 kommentar: