14.10.09

Tillbaka.

Hallå bloggen!
Jag har varit borta ett tag. Nästan hela terminen märkte jag.
Men nu tänkte jag försöka börja med bloggen på nytt. På allvar.


Jag tänkte skriva lite kortfattat om några saker.
Det är lite tråkigt med min klass för tillfället. Vi är SÅ grupperade. Och någonstans emellan alla är lilla jag som inte tycker om att tillhöra en viss grupp.
Vissa stunder kan det vara sjukt jobbigt, jag menar, man känner ju inte att man kan lita riktigt på någon. Man är ju med olika personer och så blir det lätt skitsnack osv.

Och sen är det det där med Susanne, det är så tomt utan henne. Verkligen.
Det är inte alls samma sak att ha kallkök längre. Visst, Simone är väl bra, men Susanne var så sjukt mycket bättre. Och för ett tag sedan när jag och Madde var i ett av lärarnas arbetsrum så var Susanne med på en bild som satt på väggen och usch vad det högg till i hjärtat!

Om hon bara visste hur ont det faktikst gör i oss när vi går i skolans korridorer, ser "hennes" jacka hänga vid dörren osv. Men jackan får dom ändå inte ta bort. Det är en trygghet att den hänger där.

Och just det. En sak som hände idag.
Vi har en lärare i varmkök som inte är så omtyckt av oss. Han skriker hela tiden och man får utskällning efter utskällning. Kritik vad man än gör. Man mår dåligt av att vara på hans lektioner och jag som verkligen älskade varmkök innan, jag hatar det nu. Verkligen hatar. Jag vill liksom inte gå upp ur sängen på morgonen när jag ska ha varmkök. För jag vet att jag kommer att må dåligt efter det. Misstolka mig inte nu. Jag tål kritik, absolut. Men alla har en gräns för hur mycket dom klarar på samma gång och att varje lektion vara nära till tårar ett flertal gånger är inget bra tecken.

Idag slutade det hela med att Sofia gick hem och senare på dagen stod jag och skrek tillbaka på läraren. Jag blev så arg så det brast för mig. Jag klarar inte av detta längre så jag och Madde gick upp och pratade med rektorn som lovade att ta sig ett snack med honom.
Saken är den att han är jätte trevlig läraren, men han är inte bra på lektionerna..

Nu tänkte jag sova.
Godnatt! <3
Hörs imorgon. :)

1 kommentar: